حلقه وصل

رسانه فرهنگی «مسجد،حوزه، هیأت»

حلقه وصل

رسانه فرهنگی «مسجد،حوزه، هیأت»

۱۸ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

...گفت: عکسمو ببین، صورتم شبیه صورت شهداس؟ این عکسو وقتی شهید شدم قابش کنید...

خاطرات مادری در کنار فرزند شهیدش...، خاطرات خواهری که آرزوهایش برای برادرش آرزو ماند...

در ادامه مطلب متن خاطرات مادر بزرگوار شهید علیرضا حاجیوند قیاسی را که در شب 24م ماه مبارک رمضان95 در مزار شهدای شهید آباد تهیه شده، مطالعه نمایید.


حلقه وصل

بی شک پوشش اسلامی برای زنان، از ضروریات دین مقدس اسلام است، چنان که آیات متعددی از قرآن بر این مطلب دلالت دارند.از طرف دیگر حجاب در اسلام به معنای پرده نشینی نیست، بلکه به معنای پوششی معقول برای جلوگیری از فساد، و حفظ کرامت زن است.



***جملات زیبای خودتون رو در مورد حجاب، به حلقه وصل هدیه بدین.*** 

در بخش نظرات منتظرتون هستیم.

تصاویر بیشتر در ادامه مطلب...

حلقه وصل

حضرت صادق ـ علیه السلام ـ می‌فرماید: از پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ نقل نموده که حضرتش فرمود:« اِعْتِکافُ عَشْرٍ فی شَهْرِ رَمَضانَ تَعْدِلُ حَجَّتَینِ وَعُمْرَتَینِ» اعتکاف ده روز در ماه رمضان معادل [ثواب] دو حج و دو عمره است. وسائل الشیعه، ج۷، ص ۳۹۷، ح 3 و المقنع :66

هیچ گنجی بی درد و بی دام نیست

جز به خلوتگاه حق، دل رام نیست

اعتکاف دهه آخر ماه رمضان هم تدریجا دارد به یک سنتی تبدیل می شود که رو به رشد است.   ان شاالله این هم مبارک است    (بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید فطر 1395)

به دوستان و همراهان حلقه وصل در مساجد باید عرض کنیم که:

مساجد همواره به عنوان پایگاه اعتکاف، مرکز خلوت و انس عابدان با معبود خویش محسوب می­ شوند  و اعتکاف، گشت و گذاری در کوچه پس کوچه­های درون خود است  ...

روشن است وقتی پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ این همه به اعتکاف اهمیت می­ دهد، و به آن احساس نیاز می ­کند، ما هم باید به اعتکاف بیشتر اهمیت بدهیم، و در آن حضور عملی و عینی پیدا کنیم.


در ماه مبارک رمضان سال 1395 برگزاری اعتکاف رمضانیه در سطح شهرستان دزفول رشد قابل توجهی الحمدالله  داشته است که برآن شدیم بعضی از این مراسمات و راه های گسترش اعتکاف به ویژه در ماه مبارک رمضان را خدمت دوستان مسجدی حلقه وصل شرح دهیم.

راهکارهای گسترش اعتکاف و گزارش تصویری  اعتکاف های شهرستان را در "ادامه مطلب" مشاهده کنید.

حلقه وصل

باتوجه به اهمیت بحث جریان شناسی بر آن شدیم تا مصاحبه ای پیرامون جریان شناسی روحانیت دزفول با حجه الاسلام بیگدلی امام جمعه موقت شهرستان داشته باشیم امید است که مورد عنایت خوانندگان محترم قرار گیرد.


گزیده قسمت اول مصاحبه به شرح ذیل است:

حلقه وصل

و چقدر سخت است که این عزیزترین عید را

                 بدون آن عزیزترین غایب از نظر بگذرانیم...

                              اللهم عجل لولیک الفرج
                                

حلقه وصل


پنجشنبه گذشته بیست چهارم ماه مبارک رمضان مادر گرامی شهید مدافع حرم علیرضا حاجیوند روزه ی خود را در کنار مزار فرزند شهیدش افطار نمود.
در این افطاری که عوامل "حلقه وصل" نیز حضور داشتند مادر شهید به بیان خاطراتی زیبا از علیرضا پرداخت که در پست های بعد این خاطرات در اختیار مخاطبین حلقه وصل قرار خواهد گرفت.
علیرضا حاجیوند از فعالین فرهنگی شهرستان و عضو جلسات قراِئت قرآن مسجد صاحب الزمان شمالی و از متولیان هیات لواء الحسین بود که در عملیات آزاد سازی شهرهای نبل و الزهرا در حلب سوریه به شهادت رسید.
گزارش تصویری را در ادامه مطلب ببینید...
حلقه وصل

یکی از مسایلی که در سبک زندگی و برنامه های روزمره ی مومنین علی الخصوص طلاب حوزه های علمیه باید به آن توجه گردد کمیت وکیفیت ارتباط و همنشینی با علما،فقهاو مجتهدین است و بسیار روشن است که یکی از علل مغفول واقع شدن این مهم، خالی بودن بلاد و شهرهای اسلامی از فقها و مجتهدین میباشد که امام خامنه ای (حفظه الله)در سال های اخیر مکرر نسبت به آن تذکر داده اند و در سفر معظم له به خراسان شمالی، طلاب و روحانیت  قم را دعوت به اجرای طرح هجرت به شهرستان ها فرمودند.. 


مع الوصف در این کوتاه نوشته بناداریم که 3مورد از تاثیرات همنشینی باعالمان دینی را مطرح نماییم:

1–اثرات تربیتی :  یکی از ویژگی های انسان تاثیرپذیری است که از محیط اطراف کسب می نماید چنانچه در روایتی آمده است:النفس سراق یعنی نفس و روح انسان بسیار دزد است به این معنا که تاثیرپذیری بالایی از محیط اطراف خویش دارد و سکنات و رفتارهای اطرافیان را می رباید که اگر هم نشینی با علما زیاد صورت گیرد متعاقبا تاثیرپذیری نفس و روح انسان هم از ایشان بیشتر خواهد شد لازم به ذکر است که امروزه از روش الگوسازی به عنوان بهترین روش تربیتی ذکر می شود.

۲- اثرات اخروی: در کتاب شریف امالی مرحوم شیخ صدوق رحمه الله علیه این روایت نقل شده است که هر گاه مومنی نزد عالمی نشست و برخواست نماید خدای تعالی به او وعده ی همنشینی با آن عالم در بهشت را میدهد

 ما من مومن یقعد ساعه عند العالم الا ناداه ربه عزوجل جلست الی حبیبی و عزتی و جلالی لاسکنتک الجنه معه و لا ابالی.


۳-عالمان پناهگاه مومنین در دوران غیبت اند:   اگر به خاطرات عمال و جاسوسان سازمان سیا و دیگر دشمنان اسلام توجه نماییم یکی از مسایلی را که به عنوان قدرت شیعه و انقلاب اسلامی ایران ذکرمینمایند جریان مرجعیت و فقاهت است که این نشان دهنده ی اهمیت این مسیله و سنگینی وظیفه ی ما نسبت به تقویت عالمان دینی است و همچنین در روایت مروی از وجود امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف آمده است که حضرت شیعیان را در زمان غیبت به جریان فقاهت و مرجعیت سفارش نموده اند و ملجا شیعیان را در زمان غیبت عالمان دینی میدانند

فاما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواه احادیثنا.  . .


امید است این کوتاه نوشته مورد عنایت حضرت حجه سلام الله علیه قرار گیرد .

                                                                                                             والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.


حلقه وصل

در شب ۲۴ماه مبارک رمضان حضرت آیت الله فرحانی عضو مجلس خبرگان رهبری در مدرسه علمیه آیت الله سبط الشیخ الانصاری با ایشان دیدار داشتند که گزیده ای از سخنان ایشان را در ادامه مطلب مطالعه بفرمایید:

                                                         

حلقه وصل

امشب تمام آینه ها را صدا کنید
گاه اجابت است رو به سوی خداکنید
ای دوستان آبرودار در نزد حق
درنیمه شب قدرمرا هم دعا کنید

                     p1

به مناسبت شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) و همچنین شبهای قدر مراسم با شکوهی در جوار شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم شهرستان دزفول برگزار شد.

این مراسم در حالی برگزار شد که خانواده های شهدای مدافع حرم و شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز حضور داشتند.

هدف از این مراسم، برگزاری یک احیا غنی و مناسب در این منطقه از شهرستان و در جوار شهدا بود که با حضور پرشور مردم مؤمن و شهید پرور شهرستان دزفول این مهم، عملی شد؛ که البته جای تقدیر و تشکر از تمامی عوامل هیأت لوالحسین را دارد.

لازم به ذکر است که حجه الاسلام میرزاپور و دکتر حبیب الله سعد با کلام خود و همچنین کربلایی حجت الله احسانبخش و کربلایی رضا غیاثی در این پنج شب با نفس خود مراسم را مزیّن نمودند.

ادامه مطلب و گزارش تصویری مراسم

حلقه وصل

از شب اول ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22:30 میزبان مشتاقان تفسیر قرآن کریم و درس اخلاق آیت الله سبط شیخ انصاری از روحانیون انقلابی و دغدغه مند شهرستان دزفول می باشد،

گزارش تصویری این جلسات را در ادامه مطلب مشاهده نمایید:

حلقه وصل