حلقه وصل

رسانه فرهنگی «مسجد،حوزه، هیأت»

حلقه وصل

رسانه فرهنگی «مسجد،حوزه، هیأت»

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

برچسب جزوه : مسجد طراز اسلامی (#)

نام جزوه : مأموریت بچه مسجدی ها 

سخنران : بیانات مقام معظم رهبری در دیدار های مختلف (#)

منبع : گزارش نشریه خط حزب الله شماره 46

* خلاصه ی جزوه ی مسجد طراز اسلامی 2 ، با ساختاری متفاوت

مسجد، هم مدرسه است، هم دانشگاه، هم مرکز تفکّر و تأمل، هم مرکز تصفیه روح، هم مرکز خلوص و مرکز اتّصال بنده به خداست. ارتباط زمین و آسمان است. جایی است که انسان خود را به منبع لایزال فیض و قدرت وصل می کند. انسان خود را در مسجد به خدا متّصل می کند. بنابراین قدر مساجد را باید دانست. باید در مساجد حضور پیدا کرد.

مقام معظم رهبری

 

دریافت

🌷و من الله التوفیق🌷

حلقه وصل

مسجد طراز اسلامی 2 - مسجد در بیان رهبری

برچسب جزوه : مسجد طراز اسلامی 

سخنران : بیانات مقام معظم رهبری در دیدار های مختلف 

تاریخ : گزیده ی سال های 68 تا 77

مسجد، هم مدرسه است، هم دانشگاه، هم مرکز تفکّر و تأمل، هم مرکز تصفیه روح، هم مرکز خلوص و مرکز اتّصال بنده به خداست. ارتباط زمین و آسمان است. جایی است که انسان خود را به منبع لایزال فیض و قدرت وصل می کند. انسان خود را در مسجد به خدا متّصل می کند. بنابراین قدر مساجد را باید دانست. باید در مساجد حضور پیدا کرد. مقام معظم رهبری


 

نام جزوه : مسجد و امام جماعت در بیان رهبری

دریافت

حلقه وصل

به مناسبت روز جهانی مسجد، ائمه جماعات مساجد استان تهران،

در تاریخ ۳۱مرداد با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار داشتند.

برخی از نکات بیان شده در این دیدار به شرح زیر می باشند:

*     مسجد هسته‌ی مقاومت است؛ نه فقط مقاومت نظامی که بالاتر از آن مقاومت فرهنگی/ حصار و خاکریز فرهنگی اگر سست باشد همه‌چیز از دست خواهد رفت/ اینکه با جمهوری اسلامی مخالفند به خاطر ایمان مردم است؛ این حصار فرهنگی برای حفظ ایمان مردم است.

 

*     محور مسجد، امام جماعت است و وظیفه‌اش فقط پیشنمازی نیست/ اینکه امام جماعت کارهای روزانه را انجام بدهد، بعد سر اذان برود برای نماز، این کم گذاشتن در حق مسجد است/ برخی می‌خواهند مسجد از مسائل سیاسی باز بماند و پیشنمازی محض باشد؛ این همان سکولاریسم است.

 

*     مسجد ابتکار اسلام بود/ مسجد پایگاهی بر محور ذکر و نماز است/ مسجد فقط پایگاه مسائل اجتماعی نیست، بلکه پایگاهی است برای همه‌ی مسائل نیک مانند انسان‌سازی، خودسازی، مقابله با دشمن، تمدن‌سازی و بصیرت‌افزایی.
حلقه وصل